تفریحات سالم

پاپورپوینت ارزیابی رابطه تیپ های شخصیتی و سبکهای مدیریتی پاپورپوینت ارزیابی رابطه تیپ های شخصیتی و سبکهای مدیریتی دسته: مدیریت بازدید: 2 بار فرمت فایل: ppt حجم ...

sam
بازدید :351
چهارشنبه 23 خرداد 1397زمان :22:08
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پاپورپوینت ارزیابیرابطه تیپ های شخصیتی و سبکهای مدیریتی

  • پاپورپوینت ارزیابی رابطه تیپ های شخصیتی و سبکهای مدیریتی
    پاپورپوینت ارزیابی رابطه تیپ های شخصیتی و سبکهای مدیریتیدسته: مدیریت
    بازدید: 2بار
    فرمت فایل: ppt
    حجم فایل: 97 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 33

    هدف از این پاپورپوینت ارزیابیرابطه تیپ های شخصیتی و سبکهای مدیریتی مدیران دانشگاه تهران بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

    قیمت فایل فقط 24,000 تومان

    خرید

    چکیده:

    دانشگاه همانند سایر سازمان‌ هایرسمی دارای ساختار، مدیریت ومنابع انسانی و مادی می‌باشد ولی علیرغم همه سازمان‌ها، دانشگاه نهادی است که درونداد، فراگرد و برونداد آن انسان است و این امر ایجاب می‌کند تا شیوه مدیریت ورهبریویژه‌ای در دانشگاه اعمال گردد. پژوهش حاضر با هدف پاسخ دادن به این سؤال که آیا بین تیپ‌های شخصیتی (درون‌گرا وبرون‌گرا) و سبک مدیریتی (آمرانه – مشارکتی) مدیران دانشگاه تهرانارتباطی وجود دارد یا خیر؟ انجام گرفته است در این پژوهش نمونه‌ای به حجم 88 نفر از مدیران دانشگاه تهران انتخاب گردیده که ابزار گردآوری اطلاعات از آنان شامل دو پرسشنامه استاندارد بوده.

    یکی پرسشنامه «تیپ شخصیتیآیزنگ» که شامل 90 سؤال آری، خیر و دیگری پرسشنامه سبک مدیریت «فردلوتانز» که شامل 35 سؤال پنج گزینه‌ای است. این دو پرسشنامه که امروزه دقیق‌ترین و رایج‌ترین ابزار اندازه‌گیری تیپ شخصیتی و سبک مدیریتیمحسوب می‌شوند از روایی وپایایی بالایی هم برخوردارند. اطلاعات حاصل از این پرسشنامه‌ها با استفاده از آمارهای توصیفی واستنباطی مورد بررسی وتجزیه و تحلیل قرار گرفت.

    از یافته‌های مهم تحقیق این است که : 1- بین تیپ شخصیتیو سبک مدیریت مدیران دانشگاه تهران رابطه وجود دارد. 2- بین تیپ شخصیتیبرون‌گرا و سبک مدیریت مشارکتی در میان مدیران دانشگاه تهران همبستگی مثبت وجود دارد. 3- بین تیپ شخصیتی درون‌گرا و سبک مدیریت آمرانه در بین مدیران دانشگاه تهران ارتباط وجود دارد. 4- بین تیپ شخصیتی برون‌گرا و سبک مدیریت آمرانه همبستگی منفی وجود دارد. 5- بین تیپ شخصیتی درون‌گرا و سبک مدیریت مشارکتی همبستگی منفی وجود دارد. در پایان تحقیق پیشنهاداتی در ارتباط با بهبود مدیریت دانشگاه‌ها ومراکز آموزش عالی ارائه شده است.

    مقدمه

    نظر به اینکه آموزش در هر زمان از اهمیت قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده وبویژه در شرایط کنونی و امروزی در محاسبات ثروت ملی جوامع علاوه بر سه عامل تولیدشده، منابع طبیعی و آموزش و پرورش، عامل چهارم را سازمان‌ هایاجتماعی که رفاه عمومی هر نظام را تأمین می‌کنند، در نظر می‌گیرند. بدیهی است ایجاد و توسعة عوامل مذکور بدون مدیریت صحیح و مبتنی بر دانش و تحقیقات مدیریت ممکن نبوده و یا لااقل با موفقیت چندانی توأم نیست. مطالعات و تحقیقات انجام‌شده در زمینه سازمان و مدیریت روشن ساخته است که مدیریت بخش جدایی‌ناپذیر و انسجام‌بخش جامعه سازمان‌یافته می‌باشد و برای حفظ و توسعه مناسب، اثربخشی و بارخیزی نهادها و سازمان‌ هایپیچیده امروزی ضرورتی قطعی دارد.

    این پژوهش با هدف شناسایی سبک رهبری مدیران دانشگاه تهران و بررسی رابطة بین تیپ شخصیتی وسبک مدیریتآنان انجام گرفته است. سبک‌ های مدیریتی که در این تحقیق موردنظر بوده است شامل سبک‌ هایچهارگانه آمرانه ـ خیرخواهانه ـ مشورتی ومشارکتی لیکرت می‌باشند که دو سبک آمرانه و مشارکتی در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفت.

    ابزار گردآوری اطلاعات برای تعیین سبک رهبریشامل پرسشنامه‌ای تحت عنوان پرسشنامه سرپرستی ومدیریت (سبک رهبری) وبرای سنجش تیپ شخصیتیمدیران دانشگاهنیز از پرسشنامة آیزنک استفاده شده است. مبنای مطرح نمودن فرضیه‌ها این بوده است که تیپ شخصیتیمدیران دانشگاه تهران با سبک مدیریت آنان رابطهدارد.

    بحث ونتیجه‌گیری

    از زمان تشکیل آموزش عالی به صورت رسمی در کشور ما حدود یک قرن می‌گذرد. در خلال این مدت به علت تحولات گوناگونی که در سطح جامعه به وجود آمده، نظام آموزشی از هر لحاظ وسعت وگستردگی بسیاری یافته است و در نتیجه اهداف، وظایف و مسؤولیت‌ هایآن پیچیده‌تر و اداره امور آن به مراتب دشوارتر شده است. به علت توسعه و گستردگی کمی و تحول کیفی، مدیریت و رهبری نظام آموزشی در سطوح مختلف، به صورت یکی از مسائل بحث‌انگیز در سال‌ هایاخیر در آمده است. از مسائل اساسی و بااهمیت نظام آموزش عالی مدیریت و سازمان‌دهی آن است.

    ضرورت مدیری که بتواند در شرایط بحرانی این کشتی را در فراز ونشیب‌ هایسرنوشت‌ساز به ساحل نجات مقصود برساند وقادر باشد تا نیروی عظیم دانشجویان، کارکنان و سایر عوامل را به طور مؤثر هدایت و رهبری نماید، بیش از هر زمانی احساس می‌شود. مدیریت در آموزش عالی از سایر مدیریت‌ها متمایز است زیرا مدیریت آموزشی امری ظریف، تخصصی و علمی است و باید با خصوصیات روان‌شناختی اعمال گردد. مدیریت در آموزش عالی با تأکید توأم بر دو فرآیند «آموزش» و «پرورش» در دو سطح ستادی و اجرایی فعالیت می‌کند.

    مدیریت آموزشی یک امر اساسی وپایدار در تغییر نظام آموزش عالی محسوب می‌شود و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است. فرآیند تعلیم و تربیت در لوای مدیریت آموزشی شکل می‌گیرد. بنابراین نظام آموزش عالی کشور باید سعی کند مدیریت آموزشی را به سمت مدیریتیمتعهد و متخصص سوق دهد تا جوابگوی نیازهای آموزش عالی که محور توسعه اجتماعی تلقی می‌گردد، باشد. یکی از ابزارهای مهم افزایش کارآیی و بهره‌وری اعمال سبک‌ هایمختلف مدیریت است که مدیران باتوجه به محیط سازمانی و شخصیت خود و همکارانش آن را انتخاب می‌کنند. بنابراین و باتوجه موارد بالا اهمیت مدیریت و بخصوص مدیریت آموزشی بر کسی پوشیده نیست و اهمیت این امر هم، علت اصلی انجام پژوهش حاضر بوده است و فرضیه‌های پژوهش نیز براساس راهنمایی‌های استادان محترم و تجربیات چندین سالة پژوهشگر در مراکز آموزش عالی و همچنین مطالعات در زمینة مدیریت، بنا شده‌اند.

    امروزه علم مدیریت با هزاران نظریه ورویکرد مختلف یکی از تعیین‌کننده‌ترین متغیرها برای پیشرفت یا عدم پیشرفت یک ملت محسوب می‌شود. به گونه‌ای که پیشرفت سریع کشورهایی همچون آلمان و ژاپن پس از جنگ دوم جهانی به مدیریت خوب و سالم نسبت داده می‌شود. اما این علم با تمام پیچیدگی‌هایش با ابعاد شخصیتیفرد مدیر عجین است، بطوریکه می‌توان دو فرد با خصوصیات شخصیتیمختلف که در یک مکتب علم مدیریت آموخته‌اند را در امر مدیریت و عملکرد آن بسیار متفاوت یافت.

    این امر از دیرباز مدنظر رؤسا وپیشوایان بوده است بطوریکه خیلی‌ها معتقدند اگر قبل از واقعه‌ی کربلا والی کوفه بنا به دلایل سیاسی عوض نمی‌شد و شخصی با خصوصیات شخصیتیخاص که همان عبیدا... بن زیاد بود به والی‌گری کوفه گماشته نمی‌شد واقعه‌ی کربلا رخ نمی‌داد وکوفیان چنان روسیاهی را از خود در تاریخ باقی نمی‌گذاشتند.

    شخصیت مدیر به قدری حائز اهمیت است که امیر دو عالم علی‌بن ابی‌طالب(ع) در نامه‌ای خطاب به یکی از کارگزاران خود می‌فرمایند : در انتخاب رئیس دقت کن و بکوش رؤسا را از خانواده‌ هایخوب برگزین. این دستور حائز دو نکته‌ی بنیادی است. یکی تأثیر محیط بر شخصیت و دیگری که بحث موضوع تحقیقی حاضر است تأثیر شخصیت بر نحوة مدیریت است.امروزه در علم نوین مدیریت، در یک مقوله‌بندی کلان سبک مدیریت را به آمرانه و مشارکتی تقسیم می‌کنند و چنین برمی‌آید که این دو سبک با خصیصه‌های شخصیتی رابطه‌ای تنگاتنگ دارد.

    فهرست مطالب

    چکیده تحقیق

    فصل اول : کلیات طرح تحقیق 1

    مقدمه 2

    بیان مسأله 5

    اهمیت موضوع وضرورت تحقیق 8

    اهداف وپرسش‌ هایپژوهش 11

    فرضیه‌ هایپژوهش 12

    تعریف متغیرها وواژه‌ هایتحقیق 12

    خلاصه روش‌ها 14

    محدودیت‌ هایتحقیق

    فصل دوم : بررسی پیشینه پژوهش (ادبیات تحقیق) 17

    تعریف شخصیت 19

    شخصیت از دیدگاه‌ هایمختلف 26

    ابعاد شخصیت 36

    سبک‌ هایمدیریت ورهبری 43

    تفاوت بین سبک مدیریت ورفتار مدیریت 49

    تئوری هنجاری رهبری (الگوی رهبری مشارکتی)

    ویژگی‌ها وشیوه‌ هایرهبران مبادله‌ای

    فصل سوم : روش تحقیق

    مقدمه 144

    روش تحقیق 144

    جامعه آماری 145

    حجم نمونه وروش نمونه‌گیری 145

    روش جمع‌آوری اطلاعات (ابزار پژوهش) 148

    فصل چهارم : تجزیه وتحلیل داده‌ها 154

    روش تجزیه وتحلیل داده‌ها

    آمار استنباطی

    رابطهبین خصوصیات شخصی وسبک مدیریت

    تفاوت خصوصیات شخصیتی ومدیریت افراد درون‌گرا و برون‌گرا

    تفاوت خصوصیات شخصیتیو مدیریتیافراد متأهل ومجرد

    تفاوت خصوصیات شخصیتیو مدیریتیباتوجه به مقطع تحصیلی

    تفاوت خصوصیات شخصیتیو سبک مدیریتیباتوجه به سن

    تفاوت خصوصیات شخصیتیو سبک مدیریتیباتوجه به تجربه مدیریت

    فصل پنجم : بحث ونتیجه‌گیری

    مقدمه

    بحث ونتیجه‌گیری

    پیشنهادات

    قیمت فایل فقط 24,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : پاپورپوینت ارزیابی رابطه تیپ های شخصیتی و سبکهای مدیریتی, سبکهای مدیریت, تیپ‌های شخصیتی, سبک های مدیریت لیکرت, سبک مدیریت مشارکتی, پاپورپوینت تیپ‌های شخصیتی, پاپورپوینت سبک های مدیریت لیکرت, پاپورپوینت سبک مدیریت مشارکتی, ارتباط بین تیپ‌های شخصیتی و سبک مدیریت

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)



مشاهده پست مشابه : پروپوزال بررسی مولفه های کلیدی ارزیابی عملکرد مدیریت اعضا هیات علمی دانشگاه
نظرات این مطلب
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
تفریحات سالم تفریحات سالم کد امنیتی

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
لینک دوستان
آرشیو
خبر نامه


معرفی وبلاگ به یک دوست


ایمیل شما :

ایمیل دوست شما :



چت باکس




captcha


پیوندهای روزانه
  • آرشیو لینک ها
آمار سایت
  • کل مطالب : 226
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 3
  • باردید دیروز : 63
  • بازدید کننده دیروز : 63
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 264
  • بازدید ماه : 3165
  • بازدید سال : 10911
  • بازدید کلی : 135440
کدهای اختصاصی